Året som gått 2013

År 2013 lider mot sitt slut och det är dags att summera. Till vardags är det så lätt att springa på och glömma att höja blicken, desto viktigare då att vid sådana här tillfällen som julledighten att reflektera lite. 2013 har varit ett fantastiskt år för Resultify på många sätt. Här kommer fem höjdpunkter från ...

The post Året som gått 2013 appeared first on Resultat på webben.

 

År 2013 lider mot sitt slut och det är dags att summera. Till vardags är det så lätt att springa på och glömma att höja blicken, desto viktigare då att vid sådana här tillfällen som julledighten att reflektera lite. 2013 har varit ett fantastiskt år för Resultify på många sätt. Här kommer fem höjdpunkter från vårt år.

Resultatbetalt – bevisat 2013

”Det går inte att ta resultatbetalt, det har reklambyråer försökt i 20 år”. Jo vi vet. Men 2013 är året då vi har bevisat att det går. Det är först nu de digitala kanalerna är här på allvar och nu går det att mäta effekter och resultat. Primärt online men mer och mer offline också. Vi har bevisat att vår affärsmodell med resultatbetalt håller, nu är det dags att skala upp.

Efterfrågan

Resultifys nisch är digital affärsutveckling och digital marknadsföring med resultatbetalning . Vidden av behovet för den här typen av ”ny” aktör kunde vi aldrig förutspå. 2013 har varit ett explosionsartat år för oss med 14% omsättningstillväxt per månad. Vi har anställt sex nya personer och är nu fjorton. Och bland nya kunder kan nämnas Finax, ACO Nordic, VisitSweden Norge, m.fl. Det behövdes en aktör som kunde prata affärer genom digitala kanaler och som ständigt mäter och testar, i stället för att tycka. Resumé fångade upp våra egna resultat och skrev en artikel om det: Malmöbyrån som går mot strömmen.

Event och synlighet

Vika event vi har haft i år! Reklamölen då vi hade drygt 200 personer på afterwork hos oss och underbart god mat från Dubbel Dubbel (bilder finns på Reklamölen på Facebook). E-handelsseminariet på Media Evolution i våras, dit det kom ca 70 personer och varifrån Sydsvenskan gjorde ett reportage. I panelen delade Jonas Florén (f.d. försäljningschef på Prisjakt.se) och Adam Feldt (då onlinemarknadschef på Heppo.com och Tretti.se) med sig av allt de kunde och svarade på publikens alla frågor gällande e-handel. Här finns det bilder. Adam Feldt har vi förresten anställt sedan dess. Han är digital affärsutvecklare med inriktning E-handel på Resultify nu. Varför han valde att gå till oss kan du läsa här.

It’s all about people

Mitt valspråk som ledare och något jag själv upplever bara blir viktigare och viktigare: att allt handlar om människorna. Att jobba på Resultify kräver högt tempo, ofta hög press på att lösa saker på bästa sätt, ständigt lärande, ständigt utvärderande mot resultat. Högt ställda krav. Men precis lika högt till tak, lika fritt och prestigelöst. Vi är ett team och vi har ett gemensamt mål: resultat för våra kunder. Stämningen har smittat av sig och vi får ta emot många ansökningar och för det är jag väldigt glad, några anställer vi nog under 2014.

Samarbeten

Från branschen får jag ibland höra att man inte tycker om att samarbeta, det brukar inte sluta väl, säger erfarenheten. Alla bara ser om sitt eget hus. Vi har provat, och skeptikerna har haft rätt i vissa fall. Men i andra inte! Jag vill därför rikta ett stort tack till vårt systerföretag Pixelant som vi samarbetar med varje dag. Men också till Eminent som vi tycker har en skön inställning och som vi samarbetat bra med, och de yrkesskickliga killarna på Iseqqavoq. Tack för samarbetena! Vi ser fram emot mer nästa år.

Ja, det är inte annat än att jag avslutar året med en känsla av tacksamhet för vad vi på Resultify får vara med om. Vad som kommer hända 2014 vågar jag knappt riktigt tänka på. Men en sak är säker: vi står inför nya utmaningar inom digital marknadsföring. Vilka de är, siar vår strateg och partner i Resultify, Fredrik Ardmar om här. Och om jag vore du, skulle jag läsa det noga.

Gott Nytt År!

The post Året som gått 2013 appeared first on Resultat på webben.

 

Mätbara Resultat

Resultify gör dina digitala kanaler mätbara och lönsamma. Med smarta lösningar från hela den digitala paletten, hjälper vi dig planera, uppdatera, marknadsföra och optimera din digitala kanal.

Vill du ha mätbara resultat från dina online kanaler? Kanske vi kan hjälpa till? Kontakta mig på (+46) 70 277 21 73. Liselott Lading.

Om oss