Erik Björner om Adwords – FooCafés Media Talks

Erik Björner föreläste idag om AdWords under rubriken ”Adwords -from good to great”. Det är FooCafé som anordnar Media talks på Media Evolution. Under en knapp halvtimma har vår egen AdWords-guru och arkitekten bakom våra framgångsrika AdWordskampanjer berättat om hur det går till när man planerar, lägger upp och mäter en riktigt bra kampanj. Tio ...

The post Erik Björner om Adwords – FooCafés Media Talks appeared first on Resultat på webben.

 

Erik Björner föreläste idag om AdWords under rubriken ”Adwords -from good to great”. Det är FooCafé som anordnar Media talks på Media Evolution.

photo2-2

Under en knapp halvtimma har vår egen AdWords-guru och arkitekten bakom våra framgångsrika AdWordskampanjer berättat om hur det går till när man planerar, lägger upp och mäter en riktigt bra kampanj.

Tio välvalda sökord kan vara lika effektiva som tusen sökord.

– säger Erik Björner

Det handlar helt om vad det är du försöker åstadkomma, förklarar Björner. Han fortsätter berätta att i själva optimeringen måste man läsa av och justera regelbundet. Det innebär att man kanske tar bort ett sökord eller ersätter det med flera andra.

Det är ett hantverk

Givetvis är det viktigt att kunna verktygen och förstå facktermerna. CPC, PPC & CTR är förkortningar som kanske inte betyder något för den oinvigde men det är lika viktigt för en digital marknadsförare att förstå, som det är för en kock att förstå skillnaden mellan att sjuda, koka och poschera.

Jag kan köpa samma knivar, kastruller och ingredienser som en kock, men blir inte en kock för det.

-Erik Björner

Björner menar att AdWords fungerar lite på samma sätt. Det tar tid att bli duktig och kunna hantera nyanserna i kampanjerna. Därför känner han att han inte behöver hålla igen när han föreläser och delar öppenhjärtligt med sig av alla sina kunskaper, verktyg och insikter.

Se slide-share presentationen

Se föreläsningen med egna ögon

FooCafé filmade hela föreläsningen och den kommer finnas tillgänglig att se online. Vi hänvisar till deras hemsida för vidare information om filmen.

Ibland blir det fel

Nu talar vi inte om Erik Björner och inte heller om digital marknadsföring. Linus Femtvik, digital makrnadsförare på Resultify noterade denna missen på väg in till föreläsningen. Vi tyckte det var så roligt att vi gärna delar med oss.

photo1-2

The post Erik Björner om Adwords – FooCafés Media Talks appeared first on Resultat på webben.

 

Mätbara Resultat

Resultify gör dina digitala kanaler mätbara och lönsamma. Med smarta lösningar från hela den digitala paletten, hjälper vi dig planera, uppdatera, marknadsföra och optimera din digitala kanal.

Vill du ha mätbara resultat från dina online kanaler? Kanske vi kan hjälpa till? Kontakta mig på (+46) 70 277 21 73. Liselott Lading.

Om oss