Erik Post – Senior digital marknadsförare

Erik Post är erfaren, vass och prestationsfokuserad. Det som spelar roll är att påverka situationen till det bättre, vare sig det är en marknads- och kommunikationsstrategi som ska implementeras eller en middag som ska lagas. Framför allt gäller detta när han motionerar. Erik är den typen av spelare som alla lag är starkare med och ...

The post Erik Post – Senior digital marknadsförare appeared first on Resultat på webben.

 

Erik Post är erfaren, vass och prestationsfokuserad. Det som spelar roll är att påverka situationen till det bättre, vare sig det är en marknads- och kommunikationsstrategi som ska implementeras eller en middag som ska lagas. Framför allt gäller detta när han motionerar. Erik är den typen av spelare som alla lag är starkare med och som ingen vill se i motståndarlaget. Därför är vi på Resultify jättestolta över att att han valt oss, så som vi valt honom. Här får du lära känna Erik Post lite bättre.

Erik Post 2015

Vad är du mest stolt över på ditt CV?

Jag är mest stolt över alla de varumärken jag har haft förmånen att jobba med de senaste 15 åren, både kommunikations- och affärsmässigt. Ikoniska varumärken som Telia, Volvo och Leksandsbröd har gett mig en bred förståelse om olika branscher, framförallt vilka likheter och utmaningar som man står inför, oavsett om man är marknadsledare eller utmanare.

Vilken roll gillar du att ta på möten?

Jag gillar att ha ett tydligt syfte i möten redan innan vi sätter oss och att den som jag har möten med ska känna att de vill träffas igen. Både på det professionella och personliga planet – det ger det energi i rätt riktning.

Vad förväntar du dig av oss här på Resultify?

Här förväntar jag mig utveckling i ännu snabbare takt! Dels vill jag ge mig själv chansen att bli en ännu bättre konsult genom att addera The Resultify way of thinking till mina kunders utmaningar och samtidigt hoppas jag att kunna delge mina kollegor en del av mina erfarenheter. Efter att ha varit inom branschen de senaste 15 åren vet jag att man alltid måste lära av varandra. En klassisk win/win helt enkelt.

Vad är det roligaste du vet?

Ah den är enkel – att få dela stort och smått i min dotters uppväxt. På andra plats måste jag säga ordvitsar. Konsten att formulera sig snabbt, insiktsfullt och med timing är det få som behärskar, men när det sitter, är det magi.

Har du någon talang du önskar du hade tid att ägna mer tid åt?

Jag önskar att jag hade mer tid att ägna åt att skapa smakupplevelser utöver det vanliga. Tanken att kombinera mat och dryck och få folk att säga WOW – det vore nåt. Tyvärr är det mer av katastrofupplevelser som jag utsätter min familj för idag.

När är du som nördigast?

Som nördigast är jag när jag får sitta med NHLs spelarstatistik och samtidigt läsa analyser som ännu nördigare människor gör av samma data. Vem är fyndet att plocka in i sitt Fantasy NHL-lag som ingen hittat tidigare? Det är ju i dom detaljerna man hittar det som gör skillnad.

Gör en trendspaning om hur branschen och marknaden ser ut 2020

Jag ser två olika krafter som vi som jobbar med kommunikation kommer att behöva förhålla oss till; insikt och integritet. Insikter eller understanding big data, som fenomen kommer vara utbrett. Varumärken kommer ha detaljkoll på sina kunder, ner på individnivå. Det i sin tur ger möjligheten till relevant, anpassad dialog. Här är dock den stora utmaningen att hitta en struktur som är ekonomiskt hållbar och som fungerar kanal- resp budskapsoberoende.

Motvikten till insikterna som möjliggör allt detta, är integritetsfrågan. Kommer konsumenten orka ta in och reflektera över de anpassade och relevanta budskapen, eller kommer man skärma av sig i större utsträckning för att inte känna sig som en slav under algoritmerna? Att hitta balansen mellan dessa två kommer vara det som skapar en långsiktig och lönsam relation till ett varumärke.

The post Erik Post – Senior digital marknadsförare appeared first on Resultat på webben.

 

Mätbara Resultat

Resultify gör dina digitala kanaler mätbara och lönsamma. Med smarta lösningar från hela den digitala paletten, hjälper vi dig planera, uppdatera, marknadsföra och optimera din digitala kanal.

Vill du ha mätbara resultat från dina online kanaler? Kanske vi kan hjälpa till? Kontakta mig på (+46) 70 277 21 73. Liselott Lading.

Om oss