Johanna Hulth - Praktikant i Malmö

Mellan slutet av mars 2016 och slutet av maj 2016 är Johanna Hulth praktikant hos oss i Malmö - Här kan du lära känna henne bättre.

Vad är du mest stolt över på ditt CV?

Det jag hittills är mest stolt över på mitt CV är tiden jag jobbade i Oslo. Själva arbetet på ett café ser kanske inte mycket ut för världen men efter gymnasiet var steget att flytta till Norge och ”klara mig själv” stort. Det var förhållandevis en tuff tid på många sätt men jag lärde mig mycket av den och tiden som skiftledare på samma arbetsplats gav mig otroligt mycket då jag fick lära mig en hel del om både ledarskap och mig själv.

 

Vilken roll gillar du att ta på möten?

På möten kan jag ta olika roller beroende på situation och personer omkring mig. Jag behöver struktur och tar gärna på mig rollen att strukturera upp när jag märker att det saknas, men litar lika mycket på andra att göra det. Jag älskar att bolla idéer fram och tillbaka och tycker det är viktigt att alla får sin röst hörd. I andra sociala sammanhang försöker jag vara den som bjuder in folk att ta plats och det skulle nog stämma in på mig även under möten. Det är viktigt för mig att alla känner sig hörda och förstår varandra.

Vad förväntar du dig av oss här på Resultify?

När jag började plugga Strategisk Kommunikation visste jag inte så mycket mer än att jag ville jobba med något skapande och kommunikativt. Nu vet jag att det finns en hel värld av olika inriktningar att jobba med inom branschen och jag vill bara lära mig mer. Utbildningen i sig är nästan enbart teoretisk så det jag ser fram emot mest på Resultify är chansen att få tillämpa det jag lärt mig rent praktiskt och lära mig hur det går till ”på riktigt”. Jag ser jättemycket fram emot att ha min praktik här då jag ser Resultify som ett drivet och växande företag med härliga människor! Som hundmänniska älskar jag dessutom grejen med hundar på jobbet, det borde alla ha.

Vad är det roligaste du vet?

Det roligaste jag vet är när man är i planeringsstadiet för någonting. Det kan vara vad som helst; en resa, en fest, ett projekt eller ett restaurangbesök. Man bollar idéer fram och tillbaka och folk är pepp. Känslan av att allt är möjligt är så otroligt befriande. Som en person som älskar att strukturera och planera tycker jag det är spännande att både skapa nya idéer men också att ordna upp dem och göra dem till verklighet.

Har du någon talang du önskar du hade tid att ägna mer tid åt?

Jag skulle definitivt ta i om jag kallade det talang, men jag älskar musik och har sjungit i kör sen jag var liten. Hade jag haft mer tid hade jag definitivt börjat sjunga igen. Jag har dessutom en dröm om att lära mig spela saxofon vilket jag tycker är så häftigt men som jag aldrig ens testat. Jag fascineras otroligt mycket av musikbegåvade personer och önskar att jag själv vore en :-)

När är du som nördigast?

Jag är som nördigast när jag får hålla på med strukturorienterade saker; göra listor, räkna matte, läsa grammatik. Sånt som många andra kan tycka är väldigt tråkigt med andra ord. Jag älskar verkligen matte och kan helt ärligt tycka det är avkopplande (ibland till och med spännande) att lösa ett svårt mattetal. Känslan av att det bara finns ett rätt svar känns tryggt och man är inte klar förrän man har nått dit. Inser verkligen nu hur nördigt det låter när jag skriver det.

Gör en trendspaning om hur branschen och marknaden ser ut 2020

Vi går mot en tid då vi är uppkopplade på sociala medier fler timmar än vi är vakna och blir matade med information hela den tiden. Det gör det svårare för företag att sticka ut och lämna avtryck hos sin målgrupp som faktiskt stannar. Det kommer bli ännu viktigare år 2020 då den traditionella marknadsföringen vi redan nu går ifrån kommer vara ännu mindre effektiv. Detta innebär att man måste testa nya sätt och nya kanaler för att nå sin målgrupp och våga tänka i andra banor. Man kommer behöva jobba mycket mer med att beröra och nå fram från andra håll.

Andra sociala plattformar kommer ta över och eventuellt kommer det blir mer och mer populärt med live-streaming som Snapchat på det sätt Twitter, Instagram och Facebook är dominerande nu. Kanske kommer även diskussionen kring etisk marknadsföring blir ännu hetare då många kommer tänja på gränser i tävlingen om att vara mest innovativ och utstickande. Jag tror också att många kommer behöva satsa på mer personligt inriktad marknadsföring, vilket kommer ställa högre krav på research och målgruppsanalys.

Tack vare globalisering och andra fenomen går vi dessutom mot en tid där folk blir mer och mer medvetna om både miljö och mänskliga rättigheter och faktiskt är beredda att göra något åt det. Det innebär fler dimensioner att ta hänsyn till i sin marknadsföring och ställer högre krav på företagets värderingar och CSR.

Mätbara Resultat

Resultify gör dina digitala kanaler mätbara och lönsamma. Med smarta lösningar från hela den digitala paletten, hjälper vi dig planera, uppdatera, marknadsföra och optimera din digitala kanal.

Vill du ha mätbara resultat från dina online kanaler? Kanske vi kan hjälpa till? Kontakta mig på (+46) 70 277 21 73. Liselott Lading.

Om oss