Sannah Westerlund – Digital marknadsförare

Vi kan med stolthet och glädje presentera Sannah Westerlund. Sannah, buy senast byråchef på Adomera, kommer att arbeta som digital marknadsförare och även leda vår Resultify´s mediaavdelning. Förutom svart bälte i Adwords gillar Sannah skönsång samt westernridning. Har du vunnit några priser eller utmärkelser? Inget märkvärdigt faktiskt. En del interna säljtävlingar, mind dock inget officiellt. När ...

The post Sannah Westerlund – Digital marknadsförare appeared first on Resultat på webben.

 

Vi kan med stolthet och glädje presentera Sannah Westerlund. Sannah, buy senast byråchef på Adomera, kommer att arbeta som digital marknadsförare och även leda vår Resultify´s mediaavdelning. Förutom svart bälte i Adwords gillar Sannah skönsång samt westernridning.

Sannah

Har du vunnit några priser eller utmärkelser?

Inget märkvärdigt faktiskt. En del interna säljtävlingar, mind dock inget officiellt. När jag tog studenten fick jag stipendium för bästa personliga utveckling under gymnasietiden.

Vad kommer du att bidra med till Resultify?

Ytterligare en person till gänget som älskar arbetet med att koppla webben närmare affären!

Min bakgrund inom digitala medier (tidigare jobbat som ansvarig för den digitala mediabyrån Adomera inom Commerz-gruppen), gör att jag har kompetens i hur man kan arbeta med digitala kanaler för att nå sina affärsmål. Framförallt i hur man genererar trafik och synlighet som konverterar gentemot vad man vill uppnå.

På Resultify kommer jag att vara ansvarig för att bygga upp en satsning inom köp av olika former av digital media. Detta då Resultify upplever en ökad efterfrågan från sina kunder inom detta område. Vi håller just nu på med rekrytering av en person som är vass på att planera, skapa och optimera köpt digital media som kan hjälpa mig med detta arbetet. Dessutom kunskap och perspektiv om hur att göra affärer online, både från mina år i rollen som konsult och i rollen som egenföretagare. Jag har mina senaste fem år arbetat med marknadsföring och försäljning nationellt och internationellt både för kunders räkning, samt för min egen del.

Vad kan de kunder som jobbar med dig förvänta sig av dig?

En resultatorienterad insats och stort engagemang. Jag tycker om att arbeta nära mina kunder, det är så bäst resultat skapas. Förhoppningsvis kan jag komma med nya idéer och förslag. Och, såklart, kommer jag att analysera deras data och vilja bygga mediaplaner kring densamma.

Vad är det roligaste du vet?

Att skapa resultat som hjälper mina kunder att nå sina mål. När jag och mina kunder tillsammans gör upp planer och vi bryter ny mark. Den digitala världen innebär så mycket potential, oavsett om du är en lokal hårfrisör eller ett stort internationellt läkemedelsbolag. En annan sak är när jag kör olika insatser och datan börjar trilla in.

Privat gillar jag att resa, att umgås med vänner och familj, att jobba (det ska vara roligt att jobba annars gör du inte rätt saker!), att sjunga, att springa, att äta god mat och sist men inte minst att lära mig saker från andra människors erfarenheter.

Vad är din största talang?

Inom strategi: hur olika kanaler samverkar och skapar synergier. Inom analys: hur man drar slutsatser från data och koppla till handling. Privat är jag bra på att samla folk och få igenom saker.

När är du som nördigast?

När jag sitter med statistikverkyg… Timmar kan lätt försvinna när jag får analysera data… Eller när jag får testa nya spännande annonseringsmöjligheter. Jag kommer särskilt ihåg den gång då jag först hörde om AdWords och jag direkt blev tokkär i verktyget. Att synas vid sökningar och bara betala för klick, det tyckte jag var helt fantastiskt! Detta var 2010 och mycket har hänt sedan dess.

Jag kommer också särskilt ihåg när Googles stöd för remarketing släpptes – då stod jag och hoppade av extas för att jag tyckte det var så briljant!

Gör en trendspaning inom digital marknadsföring?

Personligen tror jag på att fler och fler vill koppla sina insatser mot digitala mål och monetära värden. Jag tror att fler och fler får upp ögonen för hur viktigt det är att kunna mäta sina insatser och framförallt jämföra dem mot varandra, med hjälp av rätt verktyg.

Market automation (to nurture prospects with highly personalized, useful content that helps convert prospects to customers and turn customers into delighted customers), kommer fortsätta att växa.

YouTube och webbtv (on-demand) är också växande media som innebär mycket spännande saker. YouTube är världens näst största sökmotor och fler och fler tittar på tv-program, filmer och serier online idag. Google har dessutom kommit långt i hur man som annonsör till en kostnadseffektiv peng kan få massa insikter och bra resultat genom deras olika annonseringsalternativ. Det ska bli spännande att se vad deras nästa steg blir: en idé som slog mig nyligen var att det hade varit intressant att kunna använda Google AdWords sitelinks (annonstillägg, dvs. länkar i sin sökannons) till utvald YouTube-film. Alltså koppla Google-sök till YouTube-film genom annonser i relevanta sammanhang.

 

Hjälp med annonsering?

www.resultify.se

 

The post Sannah Westerlund – Digital marknadsförare appeared first on Resultat på webben.

 

Mätbara Resultat

Resultify gör dina digitala kanaler mätbara och lönsamma. Med smarta lösningar från hela den digitala paletten, hjälper vi dig planera, uppdatera, marknadsföra och optimera din digitala kanal.

Vill du ha mätbara resultat från dina online kanaler? Kanske vi kan hjälpa till? Kontakta mig på (+46) 70 277 21 73. Liselott Lading.

Om oss