Sju tips till nya tidens reklambyråer

I dagarna har vi på Resultify lyssnat på paneldebatt om framtidens reklambyråer. Innehållet berörde vad som kommer att krävas av en bransch som genomgår en dramatisk förändring. Gamla tidens reklambyråer är ute, dags att förnya sig. Men vad är det kunderna förväntar sig av den nya tidens reklambyråer? Och hur gör man för att inte ...

The post Sju tips till nya tidens reklambyråer appeared first on Resultat på webben.

 

I dagarna har vi på Resultify lyssnat på paneldebatt om framtidens reklambyråer. Innehållet berörde vad som kommer att krävas av en bransch som genomgår en dramatisk förändring. Gamla tidens reklambyråer är ute, dags att förnya sig.

Men vad är det kunderna förväntar sig av den nya tidens reklambyråer? Och hur gör man för att inte missa tåget och likt skivbolagen inte förstå vad som händer när webben tar över? Här kommer panelens svar på det:

Panelen bestod av:

Sju tips för nya tidens reklambyråer:

     

  1. Vi som kunder vill ha personer som förstår vår affär, som kan bevisa ROI (Return on Investment) på sina insatser och som är villiga att dela på ansvar och resultat.
  2. Vi är inte längre intresserade av det klassiska förhållandet kund – leverantör utan vill ha partners som är engagerade i vårt varumärke på lång sikt.
  3. Personliga relationer blir allt viktigare. Vi vill lita på de vi jobbar med.
  4. Reklambyråerna måste våga vara närmare affären. Tiden är förbi när vi beställde en storbildskampanj eller bannerkampanj. Vi vill ha affärskonsulter som driver vår affär, fast genom er kanal och kunskap.
  5. Kortare vägar från kampanj till köp önskas. Ett exempel är QR-koder på produkter, som kan beställas direkt och skickas samma dag.
  6. Även vi beställare är pressade av allt mer fokus på lönsamhet. Vi vill alltså ta beslut baserat på siffror. Besluten måste vara rationella, inte emotionella.
  7. Betalningsmodellen får gärna vara resultatbaserad, då det driver just långsiktighet, delat ansvar, stort intresse för affären o.s.v.
  8.  

Låt mig nu bara använda de sista raderna till att berätta vad vi på Resultify gör:

     

  • Vi sysslar med affärsutveckling genom digital marknadsföring.
  • Vi letar inte efter kunder, vi letar efter partners vars resultat vi kan få vara med och öka på lång sikt.
  • Vi levererar ROI-kalkyler till våra kunder varje månad.
  • Vi vågar ta resultatbetalt och har kunder med den betalningsmodellen idag.
  • Vi sitter hos våra partners viss tid. Det tror vi gör att de personliga relationerna stärks. Helst skall ni känna att vi är en del av ert företag.
  • Eftersom vi får betalt efter resultat kommer ALLT ni gör vara intressant för oss. Går det bra för er, går det bra för oss.
  •  

Välkommen till en ny, kaxig, byrå inom digital marknadsföring i Malmö. Vi hjälper dig att utveckla din affär via de digitala medierna. www.resultify.se Ring oss gärna. Tel 070 277 21 73 går till vår VD, Liselott Lading

The post Sju tips till nya tidens reklambyråer appeared first on Resultat på webben.

 

Mätbara Resultat

Resultify gör dina digitala kanaler mätbara och lönsamma. Med smarta lösningar från hela den digitala paletten, hjälper vi dig planera, uppdatera, marknadsföra och optimera din digitala kanal.

Vill du ha mätbara resultat från dina online kanaler? Kanske vi kan hjälpa till? Kontakta mig på (+46) 70 277 21 73. Liselott Lading.

Om oss