Thimar Innab – Ny praktikant hos Resultify

Thimar Innab är 26 år och pluggar service management på Malmö yrkeshögskola. Bortsett från svenska och engelska talar hon arabiska och hoppas på att lära sig spanska i framtiden. Vi på Resultify uppskattar att hon är ordningsam och lyhörd och inte drar sig för att ta i när situationen kräver det. Har du vunnit något ...

The post Thimar Innab – Ny praktikant hos Resultify appeared first on Resultat på webben.

 

Thimar_Innab

Thimar Innab är 26 år och pluggar service management på Malmö yrkeshögskola. Bortsett från svenska och engelska talar hon arabiska och hoppas på att lära sig spanska i framtiden. Vi på Resultify uppskattar att hon är ordningsam och lyhörd och inte drar sig för att ta i när situationen kräver det.

Har du vunnit något pris?

Nej, men man kan tycka att jag borde. Jag har sex bröder och är ensam tjej, bara det gör att jag förtjänar ett pris och ett par utmärkelser.

Vad är det roligaste du vet?

Det roligaste jag vet är att sjunga, för att jag är så dålig på det. Jag kompenserar gärna mina musikaliska brister med att laga mat. Jag älskar att laga mat och att samla människor runt mat. Jag kan spendera timmar på ICA Maxi och i andra matbutiker där jag hämtar inspiration genom att titta, lukta och känna på mat i olika former. Bäst är torg med olika livsmedel och i vissa länder brukar de som odlat/producerat maten också stå och sälja sina egna produkter på torg, ett sådant torg hade jag velat bo granne med. Jag älskar mat helt enkelt!

Varför valde du Resultify?

Jag valde Resultify för att de är bäst på det de gör och de har roligt när dem gör det. Resultify som arbetsplats är en kreativ verkstad där kunskap och inspiration flödar i luften. Människorna är otroligt kompetenta och delar gärna med sig av sin expertis. Jag är lyckligt lottad som får denna möjlighet och på bara några dagar har jag redan lärt mig mycket som inte går att läsa sig till i böcker.

Vad kommer du att bidra med till Resultify?

Jag är lyhörd och gillar att lösa problem vilket jag oftast gör med hjälp av nya idéer. Av egen erfarenhet så är jag medveten om vikten av att alltid sätta kunden i fokus. Mycket tack vare dessa erfarenheter har jag fått en naturlig förståelse för vikten av kundupplevelsen i helhet, vad kunden har för behov samt förväntningar och självklart logistiken bakom. Att behandla medarbetare som sina kunder skapar de bästa förutsättningarna för en trivsam arbetsmiljö som i sin tur genererar goda resultat och det är något jag ständigt strävar efter.

Vad är din största talang?

Att engagera människor, jag är själv väldigt passionerad och driven vilket brukar smitta av sig. Det är en egenskap som jag är tacksam över att jag har för att det gör arbetet mycket roligare för både mig och andra som jag jobbar med.

När är du som nördigast?

Jag tappar bort tiden när jag tittar på TED Talks och Rap-battles. En häpnadsväckande kombination, jag vet, men för mig är det underhållning samtidigt som jag lär mig något nytt. Typ som dokumentärer fast på bara några minuter, men med min nördighet resulterar det i flera timmar dock.

Gör en trendspaning inom digital marknadsföring.

Språk kommer att spela en viktig roll i den digitala marknadsföringen. Tack vare information och data som skapas när vi är online kan vi idag förutspå händelser med väldigt enkla men tidskrävande metoder. Något som tidigare inte varit möjligt men som nu är. Exempel på detta är att förutspå- valresultat, tidpunkt på ökad eller minskad efterfrågan på en viss vara/tjänst etc.. Det går att använda till mycket. All denna data blir värdelös om vi inte kan knyta den till något specifikt. Flödet av data växer och inom kort kommer vi inte att kunna hantera detta på samma sätt som vi gör idag, istället kommer olika system att behöva göra det åt oss. Problemet är bara att system inte kan ”tänka” och dra de slutsatser som människan kan såvida vi inte lär våra system sambandet mellan språk och struktur. När det är gjort kommer detta att effektivisera processen och göra det möjligt att hantera mer information, mer specifikt och människans roll i dagens digitala marknadsföring kommer att ersättas av dessa system.

Att vara offline kommer att det bli det nya online vilket betyder att det kommer att vara ett undantag att man träffas i verkligheten. Detta kommer att leda till att event- och upplevelseindustrins kvalitetsnivå kommer att tvingas höjas betydligt mer och bli en naturlig del av organisationens fokus, då människan är i behov av sociala sammanhang. Event som en marknadsföringsåtgärd kommer att bli vital och spela en större roll än vad den gör idag. De måste vara mycket mer genomtänkta, skapa en trogen publik och vara mer meningsfulla för att människor ska tycka att det är viktigt att ta sig tid för att närvara på ett event offline. Som organisation kommer man att sikta på att vara omtalad för sina event vilket kommer att bli en allt vanligare marknadsföringsstrategi med kraftigare satsningar.

The post Thimar Innab – Ny praktikant hos Resultify appeared first on Resultat på webben.

 

Mätbara Resultat

Resultify gör dina digitala kanaler mätbara och lönsamma. Med smarta lösningar från hela den digitala paletten, hjälper vi dig planera, uppdatera, marknadsföra och optimera din digitala kanal.

Vill du ha mätbara resultat från dina online kanaler? Kanske vi kan hjälpa till? Kontakta mig på (+46) 70 277 21 73. Liselott Lading.

Om oss