Torbjörn Larsson – Ny VD för Resultify Stockholm

Torbjörn Larsson tar över rodret och blir nu VD på Resultifys Stockholmskontor. Han har varit med och drivit Manolito, Dentsu Aegis och Mindshare och nu ska han ta Resultify Stockholm till nästa nivå. Att Resultify valde Torbjörn Larsson beror just på att han gjort denna resan förr. Men vem är han? Lär känna marknadsföraren med ...

The post Torbjörn Larsson – Ny VD för Resultify Stockholm appeared first on Resultat på webben.

 

Torbjörn Larsson tar över rodret och blir nu VD på Resultifys Stockholmskontor. Han har varit med och drivit Manolito, Dentsu Aegis och Mindshare och nu ska han ta Resultify Stockholm till nästa nivå. Att Resultify valde Torbjörn Larsson beror just på att han gjort denna resan förr. Men vem är han? Lär känna marknadsföraren med passion för köpprocesser.

Torbjörn Larsson - 2016

Torbjörn Larsson – 2016

 

Vad är det roligaste du vet?

I grunden tror jag att det roligaste jag vet är att tävla och idrott har alltid varit en mycket stor del av mitt liv. Som tävlingsmänniska gillar jag vinna förtroende i kundrelationer. Jag har alltid drivits av just olika typer av tävlingsmoment och om jag inte befinner mig i en miljö där det finns så ser jag till att skapa förutsättningar för att det skall finnas.

Jag drivs även av att få vara med och se till att människor får växa och utvecklas i sin yrkesroll. Den glädjen och tillfredställande som infinner sig när jag ser kollegor växa är svår att ersätta med annat och en förutsättning för att framgångsrikt driva verksamhet. Relationer och att må bra tillsammans med andra människor är en väldigt viktig och central del i mitt liv.

Det kan te sig till mer basala saker som att umgås med familjen och med dottern i spetsen. Därutöver tycker jag att det är otroligt roligt att få snickra, fälla träd eller hitta på något annat kul tillsammans med min familj. Exempelvis körde vi igår kväll runt i samhället där vi bor och satta upp de av dottern ritade ”Sirkusaffischer”, då hon någon gång längre fram kommer att sätta upp en ”Sirkus” hemma på vår tomt – sådant älskar jag.

Vad är du mest stolt över på ditt CV?

Det jag i särklass är mest stolt över är att tillsammans med ett fantastiskt gäng gjort resan med Mindshares etablering i Göteborg. Vi gick under mina 7 år i Göteborg från att vara 1 person till att bli den största mediebyrån i stan med 15 anställda. Under de åren hade jag en vardag som var fylld med utmaningar för tävlingsmänniskan i mig, samtidigt som jag fick vässa mina kunskaper och min förmåga i att få andra att utvecklas. Vi var under den resan den enda byrån som på allvar satsade på egen digital närvaro och vi var den första mediebyrån i Sverige att även ha anställda copywriters. Således känns steget över till Resultify Stockholm som ett naturligt steg med möjlighet att fördjupa både mina och kollegornas kunskaper inom digital kommunikation. Men på mitt CV tar resan med Mindshare bara upp ett par få rader. Just därför fäster jag själv inte så stor vikt vid CVn. Ett CV ger mig i sak inte särskilt mycket, jag ser det mer som en hygienfaktor.

Jag börjar alltid med att läsa det personliga brevet. För min del är ett CV inte intressant i grunden då jag anställer människor och människor är så mycket mer än vad som får plats i ett dokument. Ett CV säger till exempel väldigt lite om en persons potential och driv men om det personliga brevet gör mig nyfiken och intresserad, går jag vidare och tittar även på deras CV.

Vilken roll gillar du att ta på möten?

Jag försöker hålla bägge fötterna på jorden och vara lugn och ge min omgivning den trygghet de behöver för att göra sitt jobb. Det viktiga för mig är att vi levererar mer än förväntat till kund och att under den processen lyfta medarbetarna i teamet. Min roll är ofta att ha det yttersta ansvaret att hjälpa mina kollegor. Vid en viss punkt i processen är de verktyg för mig i mitt arbete och vid en annan punkt måste jag vara ett verktyg för dem i deras. Ofta tar detta sig utryck i att jag får brygga mellan kunder och specialister. Mitt mål i kundrelationen har alltid varit att lägga fokus så att vi över tid bygger upp en relation där kunden snarare ser oss som ”Trusted Advisors” än som konsulter. Det är en hårfin skillnad, men en viktig skillnad.

Min syn på möten är att ha ett tydligt syfte och mål med vad som ska åstadkommas med mötet. Jag vill gärna starta mötet med att fokusera på dessa två saker. Kan deltagarna i mötet enas om dessa så kan vi också fokusera på att nå dit snabbare och bättre.

Vad förväntar du dig av oss här på Resultify?

Mina förväntningar och förhoppningar på Resultify har vuxit ju mer jag kommit att känna grundarna. Under en tid har företaget fångat mitt intresse och nu när jag själv är en del av Resultify kommer jag arbeta för att vi tillsammans ska fortsätta utveckla bolaget och vinna kunders förtroende. Jag gillar att vi har högt i tak och delar med oss av kunskap och erfarenheter. Jag gillar och tror mycket på att det är teamet som tillsammans gör den störta skillnaden och inte enskilda individers förträfflighet. På så sätt bygger vi samtidigt ett större förtroende för Resultify framför något annat. Det ger i sin tur en starkare och mer robust affärssituation med kapacitet att axla än större och mer komplexa utmaningar.

Det jag förväntar mig av mina kollegor är det samma som jag hoppas de förväntar sig av mig. Nämligen att vi på Resultify enas om att vi ska nå vår vision om var vi skall vara och när vi ska vara där och att samtliga personer i bolaget arbetar mot den visionen i både stort och smått i vardagen. Vi får aldrig tappa drivkraften, ambitionen och hungern att vilja vidare, utvecklas och förädla vår leverans och våra erbjudanden. Min drivkraft är att aldrig stå still, och det tycker jag mig även se hos mina nya kollegor.

När är du som nördigast?

Privat är det utan tvekan att producera ved. Allt från att fälla träd till att stå vid vedklyven. Jag mår bra när jag gör det. När det gäller business så uppfattar jag inte mig själv som nördig på samma sätt. Men jag har förkärlek till att fundera på och diskutera hur människor fungerar i olika typer av köpprocesser.

Frågar man min fru, tycker hon säkerligen att jag är nördigast i samband med Mästarnas Mästare.

Gör en trendspaning om hur branschen och marknaden ser ut 2020

Då jag kommer från media/reklam och kommunikationsvärden så blir det inom den som jag funderar. Vi ser tydligt att branschen just nu brottas med hur man skall tackla den digitala transformationen på många sätt och inte minst när det handlar om själva affären. 2020 är bara runt hörnet men Google räknar med mellan 50-100% ökning i antal uppkopplade enheter. Det skulle öppna upp helt nya marknader och kräva ett nytt grepp om digital kommunikation och digitala affärer. Det förändrade landskapet kommer även ställa andra krav på köparen av digital affärsutveckling. Nya plattformar kommer ge nya möjligheter och slutkonsumentens kvalitetskrav på marknadsföring kommer kräva att alla vi som på något sätt jobbar med kommunikation höjer nivån på våra leveranser.

2020 har vi sett att flera aktörer dessvärre slagits ut på grunda av att de inte har lyckats vrida om sitt affärserbjudande till att vara relevant och bidra till att utveckla kunderans affär. Att kunna påvisa kundnytta kommer bara fortsätta att vara i fokus och de som inte klarar av det kommer att gå en tuff tid tillmötes.

The post Torbjörn Larsson – Ny VD för Resultify Stockholm appeared first on Resultat på webben.

 

Mätbara Resultat

Resultify gör dina digitala kanaler mätbara och lönsamma. Med smarta lösningar från hela den digitala paletten, hjälper vi dig planera, uppdatera, marknadsföra och optimera din digitala kanal.

Vill du ha mätbara resultat från dina online kanaler? Kanske vi kan hjälpa till? Kontakta mig på (+46) 70 277 21 73. Liselott Lading.

Om oss