Vi har tittat på Kristdemokraternas Big-Data

Big Data låter oss titta på människors kolletkiva beteenden över tid. Resultify har tittat på Big Data för Kristdemokraternas online-kommunikation. Till vardags använder vi våra skarpa sinnen för att dra insikter ur data för våra kunders räkning. För dem handlar det om att ständigt optimera alla kanaler, för att bättre nå affärsmål. Vad händer om ...

The post Vi har tittat på Kristdemokraternas Big-Data appeared first on Resultat på webben.

 

Big Data låter oss titta på människors kolletkiva beteenden över tid. Resultify har tittat på Big Data för Kristdemokraternas online-kommunikation.

Till vardags använder vi våra skarpa sinnen för att dra insikter ur data för våra kunders räkning. För dem handlar det om att ständigt optimera alla kanaler, för att bättre nå affärsmål.

Vad händer om vi applicerar samma teknik och analys på våra Riksdagspartier?

– Liselott Lading

Det har varit en intressant övning och en insiktsfull resa för oss. Insikterna bjuder vi på kl 9:00 tillsammans med frukost. Detta är ett perfekt sätt att börja dagen för dig som är proffsminglare, lobbyist, politiker eller journalist.


ca 15,30 in i klippet kan du se Liselott presentera datan.


Ordmoln

Ett ordmoln visar vilka andra ord som används när det skrivs om Kristdemokraterna. Just detta ordmolnet är baserat på Twitter över de senaste sex månaderna och ger en antydan av de sammanhang där partiet nämns. Men i stapeldiagrammet ser vi att de inte riktigt följer sina följares dygnsrytm. Med andra ord, är de inte närvarande i samma rum under samma tid. De går om varandra.

Synas på Facebook?

De som gillar Kristdemokraterna på Facebook gillar också rätt vanliga hel-ylle grejer som Prinsessan Madeleine och Ica-Jerry, men här ser vi också prov på den Kristdemokratiska humorn i och med gruppen ”Kan den här lyktstolpen få fler fans än Mona Sahlin?”.

YouTube

Kristdemokraternas Youtube-närvaro är försumbar. Det är synd, för Youtube är eventuellt det bästa sättet att kommunicera med ”on-demand”-generationen. Dessutom är den snabbast växande gruppen på Facebook 55+ åringar. Och vi vet ju att det skickar runt mängdvis med Youtube-videos på Facebook, så genom att vara aktiva där, kan de nå en mycket bredare och mer effektivt.

Fråga en Kristdemokrat

Slutligen frågar vi oss huruvida Kristdemokraterna själva tittat på sin data. Vi tycker att du som läser ska fråga dem nästa gång du träffar en Kristdemokrat. Svaret kan du twittra ut under hashtag #Resultify.Almedalen-måndag-Kristdemokraterna_blog2_B under 2 meg

Träffa oss!

Under dagen hittar du @LiselottMalmo & @KristinaBerg på

Humordralen

5i3 med Sydsvenskan 

Självklart hittar du oss också alltid på:

Facebook

Twitter

LinkedIn

 

The post Vi har tittat på Kristdemokraternas Big-Data appeared first on Resultat på webben.

 

Mätbara Resultat

Resultify gör dina digitala kanaler mätbara och lönsamma. Med smarta lösningar från hela den digitala paletten, hjälper vi dig planera, uppdatera, marknadsföra och optimera din digitala kanal.

Vill du ha mätbara resultat från dina online kanaler? Kanske vi kan hjälpa till? Kontakta mig på (+46) 70 277 21 73. Liselott Lading.

Om oss