Med sikte mot himmelsblå designhöjd

MFF tog beslutet att utveckla en helt ny sajt av flera starka skäl. Ett av dem var att varsamt uppdatera designen, mot ett renare men samtidigt varmare och öppnare uttryck som kunde följa med in i framtiden. Nya mff.se har tagits emot med applåder, och är nu också nominerad till Svenska Designpriset.

Varumärket MFF tillhör landets allra starkaste, och det fanns stora värden att förvalta på den nya sajten. Det var oerhört viktigt att alla besökare skulle känna igen sig i varumärket, samtidigt som man ville röra sig bort från enskilda sportprestationer mot att fokusera mer på folklig gemenskap.

Design som önskar välkommen

Den nya designen utvecklades stegvis i nära samarbete mellan MFF och Resultify. Med hjälp av skisser, mood boards och ett specialutvecklat pussel hittade processen vägen framåt. Mängder av nya bilder fotograferades, för att fånga och förmedla den själ som finns i varumärket. Med fokus på människor skapas en glädjefylld och inkluderande atmosfär.

Väl genomarbetad UI och UX

Ett centralt mål var även att skapa en lättnavigerad, intressant och inspirerande sajt för varje besökare, oavsett ärende. Eftersom klubben har mycket varierande typer av kommunikationsbehov över säsongen, byggs helheten upp av flexibla moduler med designramar. På så vis säkerställs att allt nytt innehåll är “on brand”.

Så här säger Peter Åhlander, som är press- och informationschef på MFF:

“En snygg och inspirerande design är en viktig del vid ett besök på mff.se. Med Resultify har vi fått arbeta med kreativa, lösningsorienterade och samarbetsvilliga personer, och att vi tillsammans är nominerade till Svenska Designpriset är ett fint och värdefullt kvitto på ett lyckat samarbete.”

Heja MFF!