Ny VD på Resultify – vad händer framåt Björn Skölderud?

För Björn Skölderud är det allra viktigast att verkligen förstå alla aspekter av kundens verksamhet. Först då kan man hjälpa dem med att hitta lösningar för att växa deras affär. Nu tar han med sig dessa insikter och går in som ny vd på Resultify.

Björn Skölderud har lång erfarenhet från konsultvärlden, med ett antal år som strategikonsult på Accenture Strategy och i det egna företaget Qbright. Genom åren har han arbetat med flera av landets riktigt stora företag, exempelvis Husqvarna, Ericsson, Sony Ericsson och Gambro, men även mindre företag som Telge Energi, Panduro Hobby och me&i. 

– Fokus har varit på strategiska frågor; allt från organisationsstrategi till digitalisering och tillväxtstrategier. Då gäller det att ha stor affärsförståelse och samtidigt vara väl insatt i de möjligheter och utmaningar som det digitala utgör för företag.

Förstå kunden för att kunna stärka affären
Björn Skölderud är sedan länge också en aktiv del av ägargruppen bakom Resultify, och tar nu över som vd. Han kommer att lyfta de rådgivande delarna av verksamheten, för att stärka och bredda relationerna ytterligare.

– Genom att bli ännu bättre på att ta reda på vad kunden faktiskt behöver och inte bara lyssna på vad de ber om, skapar vi förutsättningar för en djupare och mer långsiktig relation – där vi kan göra ännu större skillnad för deras affär.

Utveckla företag för den nya tiden
Han ser också att många de uppdrag som tidigare låg på olika håll, hos managementkonsulter, IT-konsulter och kommunikationsbyråer, glider allt mer samman, vilket kräver en annan kompetens och en ny syn på hur man arbetar med kunden. Att det idag också är relativt enkelt att mäta resultatet av olika insatser, leder till att gamla sanningar måste ifrågasättas.

– Denna utveckling öppnar upp för spännande förändringar, vilket ju alltid är stimulerande att få vara en del av. Det är absolut en drivkraft för mig att få vara med och forma företag för den nya tiden.

Tydligare och mer kundanpassade arbetsmodeller
Resultify har genom åren utmärkt sig för att prova annorlunda sätt att jobba tillsammans med sina kunder, allt för att ligga i framkant när det gäller att möta de nya behov som hela tiden uppstår i affärslandskapet.

Nu ser Björn Skölderud att Resultify går in i en stabilare fas, där insikter och erfarenheter får ligga till grund för tydligare och ännu mer kundanpassade arbetsmodeller. Internt genomförs också ett arbete som siktar nu mot en vässad marknadsposition, såväl strategiskt och visuellt som kulturmässigt.
 

Vill du prata med Björn för att få rådgivning och diskutera nya projekt för din marknadsföring? Kontakta oss eller mejla Björn på bjorn@remove-this.resultify.remove-this.se.
 

Läs mer om våra tjänster inom rådgivning, webbutveckling och innehållsproduktion till sociala medier.