/ INTERNET I FOKUS

Resultify var självklart på plats!

 

Hej Patrik Rosenfeld, digital strateg på Resultify, grundare av Digitala strateger och moderator på IIF! Vilka insikter tar du med dig hem efter två fullspäckade dagar på IIF?

Hej! Intressantast tycker jag har varit........Hej! Intressantast tycker jag har varit........Hej! Intressantast tycker jag har varit........Hej! Intressantast tycker jag har varit........Hej! Intressantast tycker jag har varit........Hej! Intressantast tycker jag har varit........Hej! Intressantast tycker jag har varit........Hej! Intressantast tycker jag har varit........​​​​​​​Hej! Intressantast tycker jag har varit........​​​​​​​Hej! Intressantast tycker jag har varit........​​​​​​​Hej! Intressantast tycker jag har varit........​​​​​​​Hej! Intressantast tycker jag har varit........​​​​​​​Hej! Intressantast tycker jag har varit........​​​​​​​Hej! Intressantast tycker jag har varit........​​​​​​​Hej! Intressantast tycker jag har varit........​​​​​​​Hej! Intressantast tycker jag har varit........​​​​​​​Hej! Intressantast tycker jag har varit........​​​​​​​Hej! Intressantast tycker jag har varit........

 



/ Missade du oss på IIF?

Skörda frukten av Data Driven Content Marketing

Ska du skapa innehåll för att bygga varumärke så ska du skapa innehåll för att sälja. Du behöver inte vara värsta hackern – men du måste tänka som en, för att ditt content ska lyfta.

Data driven content marketing, vad betyder det egentligen? Är det inte bara en rad utnötta buzzwords? Vi som är i branschen må kanske känna det, men faktum är att kreativt redaktionellt innehåll och automatisering just nu överbryggar den fantastiskt spännande resan från vanlig digital marknadsföring till intelligent marknadsföring som effektiviserar hela hantverket. Ja, där etablerar vi ett nytt buzzword. Intelligent marknadsföring.

Predictive Analytics will change your future

Tommi Grønkjær Christiansen
In todays marketing landscape data is everywhere. From website clicks and e-commerce sales, to loyalty programs and ratings. Even with all this data at our fingertips most analysis, specially within digital marketing, is done with Google Analytics and focuses on explaining the past. With predictive analytics and marketing mix modelling we move from analysing the past to making predictions for the future. In this 30 min talk Tommi takes us through the basis of statistical modelling also showing how data directly from Google Analytics can be applied.


Anonyma Marknadsförare

Ehsan Noroozi
Det går fort nu. Jag har knappt hunnit landa i allt jag fick lära mig förra året, än mindre implementera det i mitt arbetsflöde. Jag gillade den kreativa aspekten av mitt jobb, men för varje år känns det som att alltmer tid går åt till att strukturera, mäta och testa. Och sen ska allt rapporteras också. Det finns mindre och mindre tid för att spåna idéer, smaka på olika formuleringar och komma med något nyskapande. Alla dessa begrepp och specialiteter. Ibland känns det som jag drunknar i kommunikationsträsket. En känsla jag tror många delar. Men vad gör vi åt det då? Ja, låt oss snacka om det över en kopp frukostkaffe.

Ehsan Noorozi, Resultifys egna King of content var på plats och passade samtidigt på att spela in ett nytt avsnitt till prodcasten Onlinefolket.

Story planning

Jesper Fuglsang

Hur skapar man kundstories? 
Måste man verkligen nå alla alltid?
Hur planerar man sin contentproduktion?

Detta var bara några av de frågor som togs upp under workshopen hos Resultify på Regementsgatan 8 i Malmö. I ledning av Jesper Fuglsang guidades vi igenom en intressant session om content planning där teori varvades med praktikiska övningar.