Marketing Mix Modelling

Så bygger du ett digitalt dream-team

Det räcker inte längre att vara generalist, den tiden är förbi. Det menar Brian Clifton, en av världens främsta Analyticsexperter. 

Enligt honom består ett modernt dream-team av fem personer: en strategisk marknadsförare, en taktisk marknadsförare, en teknisk marknadsförare, en konverteringsoptimerare och slutligen en person som han kallar för data-detektiv och data-storyteller. 

Brian Clifton är författare till böckerna Advanced Web Metrics & Successful Analytics. Mellan 2005 och 2008 var han dessutom anställd av Google som chef för Analytics i Europa.

Onlinefolkets Ehsan Noroozi fick chansen att träffa honom på hans kontor på Search Integration i Helsingborg. Det renderade i en timmeslång diskussion med en av världens främsta Analyticsexperter kring webbanalysens verklighet idag och dess potential för framtiden. Den spännande intervjun hör du här:

Brian Clifton - Analyticsguru - Onlinefolket

Brian Clifton är författare till böckerna Advanced Web Metrics & Successful Analytics. Mellan 2005 och 2008 var han dessutom anställd av Google som chef för Analytics i Europa. Jag fick möjlighet att träffa honom på hans kontor på Search Integration i Helsingborg.

Jobbar du med analytics på daglig basis? Är du beslutsfattare och känner att du behöver skruva upp verksamhetens ansträngningar inom området webbanalys? Då ska du lyssna på denna intervju.

Onlinefolket är en podcast för marknadsförare, chefer och direktörer, artister och komiker och alla andra som har ett varumärke som de försöker pusha online. Tanken är att om alla delar med sig av sina insikter, utmaningar och erfarenheter, blir vi alla bättre marknadsförare. Programledare är Ehsan Noroozi. Onlinefolket är en podcast producerad av Resultify – Mätbart bättre resultat från dina onlinekanaler!