Movember world record shavedown event

Författare: Björn Ekdahl 13 december 2017

Genom åren har drygt 4,5 miljarder kronor samlats in under movemberflaggan. Men vad tänker man egentligen när man beslutar sig för att en mustasch inte bara är ansiktsbehåring utan även en plattform för kommunikation? Detta avsnitt av Onlinefolket handlar om just detta.

MOVEMBER – FAKTA I PUNKTFORM

• Termen Movember uppkom i australiensiska Adelaide 1999.
• Officiellt heter organisationen The Movember Foundation och finns på www.movember.com
• 2012 var The Movember Foundation en av världens 100 största NGOs.
• Under Movember World Record Shavedown 2017 rakades 304 herrar, 26 tatueringar gjordes av Zoi Tatoo och Robert Lindh köpte en puck & en hockeytröja för 20500kr. Drygt 150 000 kronor samlades in.

Veckans avsnitt av Onlinefolket handlar om kampanjen som plattform för kommunikation och blir till nytta för alla de som är involverade i event och kampanj. I slutet av podcasten får vi också höra Ehsan Noroozi bli starstruck och egentligen bara få fram en enda fråga när han möter välkände operasångaren Rickard Söderberg. 

Movember shavedown world record event - Onlinefolket

Movember - sammanslagningen av orden november och mustasch, är ett medialt fenomen. En kampanj som skapats för att sätta fokus på mäns hälsa och i synnerhet samla in resurser för forskning kring prostatacanser. Genom åren har drygt 4,5 miljarder kronor samlats in under movemberflaggan.

Onlinefolket är en podcast för marknadsförare, chefer och direktörer, artister och komiker och alla andra som har ett varumärke som de försöker pusha online. Tanken är att om alla delar med sig av sina insikter, utmaningar och erfarenheter, blir vi alla bättre marknadsförare. Programledare är Ehsan Noroozi Onlinefolket är en podcast producerat av Resultify – mätbart bättre resultat från dina onlinekanaler!