Retargeting & Remarketing

Annonsera mot dem som visat intresse

Det är 76 procent mer sannolikt att en konsument klickar på en retargetingannons än på en vanlig annons. Ta hjälp av oss med retargeting för bättre konvertering.

Oavsett om det gäller att få klick på annonser eller besök i din webbshop bör du alltid avsätta en del av din budget till retargeting. Detta kallas ibland även remarketing, och innebär annonsering riktad mot dem som redan visat intresse för ditt erbjudande – det vill säga besökt din sajt, klickat på något eller redan handlat. Här krävs en smart strategi för att inte tappa lågt hängande frukt.

Resultify kan spåra potentiella kunder som besökt din webbplats eller dina sociala konton med hjälp av cookies. Dessa identifierar vad besökarna gjort och verkar vara på jakt efter. På så vis kan vi anpassa dina annonser och budskap, tidpunkt och kanal efter din målgrupps specifika behov – otroligt effektiv annonsering.

Kontakt

Retargeting innehåller ofta:

  • Målgruppskategorisering
  • Annonsplanering & produktion
  • Retargetingstrategi
  • Annonsering
  • Uppföljning & optimering