Marknadsplan

Cut through the noise

Marknadsplanen är idealisk för dig som vet vad du vill uppnå med din marknadsföring och vill ha den mest effektiva planen för att nå målen och ta de planerade marknadsandelarna.

Du har uppsatta affärsmål och övergripande marknadsmål och jobbar efter en kommunikationsstrategi – nu vill du optimera era marknadsföringsaktiviteter. Du vet varför era kunder väljer er, men också vad som hindrar potentiella kunder från att konvertera eller välja er framför konkurrenterna och var i köpresan ni har svårast att få konverteringar. Marknadsplanen ska hjälpa dig att lyckas med detta.

Marknadsplanen brukar innehålla:

  • Bakgrund, syfte och mål
  • Omvärldsanalys med fokus på konkurrens och möjligheter
  • Målgruppsanalys
  • SWOT-analys
  • Marknadsstrategi
  • Annons, SEO och content marketing
  • Operativt: Vem gör vad?
  • Budget och aktivitetsplan
  • Uppföljning/mätning
  • Rekommendation

Behöver du en marknadsplan, eller har ni en som du vill uppdatera och optimera? Är du osäker på vad du behöver eller vad du ska välja?

KONTAKTA:

Sabina Engdahl

marknadsförare och rådgivare
+46 (0) 735 18 52 39
sabina@remove-this.resultify.remove-this.se