Visit Sweden

Webbsida och samspelt närvaro i digitala kanaler

Utmaningen när det gäller destinationsmarknadsföring är att skapa förutsättningar för försäljning i nästa led. Det kräver en gedigen förståelse för målgruppernas behov och beteende samt förmåga att knyta samman olika kommunikationsflöden och skapa ett intressant och lockande innehåll.

Om Visit Sweden

Visit Sweden är ett kommunikationsföretag som marknadsför Sverige i världen. Deras uppdrag är att skapa nyfikenhet kring Sverige hos utländska turister, med hjälp av marknadsföring som får människor att bestämma sig för att genomföra en Sverigeresa. När fler internationella besökare reser till Sverige skapas jobb och intäkter i hela landet. Visit Sweden finns på plats i 10 länder och kombinerar lokal närvaro med övergripande marknadsföring.

Uppdraget

Visit Sweden och Resultify har en lång relation som sträcker sig över många år. Tillsammans har vi antagit utmaningar och ställts på prov, och nått framgångar som varit större än de uppsatta målen.När vårt arbete med Visit Swedens startade hade de ett tydligt mål. De skulle skapa Danmarks bästa Sverige-sajt. Det lite mer informella målet var att det skulle finnas fler danska bilar än svenska på de svenska parkeringarna. För att uppnå detta ville Visit Sweden leverera ett tydligt värde till besökaren, i många kanaler som alla hade samma budskap: Visit Sweden. Resultify skapade en attraktiv webbsida som kunde ge all den information som semestrande danskar kunde tänkas behöva inför och under sin utflykt till Sverige samt samstämmighet mellan webbsida, sociala kanaler och kampanjer. Med fin respons och goda resultat kunde Visit Sweden utvecklas och vår resa tillsammans fortsatte vidare mot nya länder - med samma budskap som tidigare: Visit Sweden.

Gå till Visit Swedens hemsida

I korthet:

Koncept
CMS
Grafisk formgivning
Digital marknadsföring
Löpande månadstjänst