Få ut potentialen i din verksamhet genom att integrera VisBook och HubSpot för effektivare, datadriven marknadsföring och försäljning.
I dagens digitala värld räcker det inte att bara ha ett bokningssystem och ett CRM. För att verkligen förstå sina gäster och skapa kommunikation som känns personlig och relevant behövs data som hänger ihop. Därför är integrationen mellan VisBook och HubSpot en riktig game-changer för hotell, resorts och andra verksamheter inom hospitality.
Med integrationen synkas kontakter och deras köphistorik automatiskt från VisBook till HubSpot. Det innebär att varje gäst som bokar via VisBook inte bara blir en bokning – utan också en kontakt i HubSpot med komplett köphistorik.
Det ger marknads- och säljteamet en helhetsbild av kundresan, från den första bokningen till återkommande besök. All information finns samlad i HubSpot och kan användas för att skapa smarta marketing automation-flöden som stärker kundrelationen och ökar intäkterna.
Så fort en ny kund bokar triggas ett automatiserat välkomstflöde i HubSpot. Här kan ni:
Resultat: gästerna får en bättre upplevelse redan innan de kliver in genom dörren.
Med köphistoriken i HubSpot kan ni enkelt dela in gästerna i segment, till exempel:
Resultat: ni kan skapa riktade kampanjer som känns relevanta och personliga.
Belöna era återkommande gäster med automatiserade lojalitetsprogram. Exempelvis:
Resultat: starkare kundrelationer och fler återbesök.
Identifiera gäster som inte har bokat på ett tag och skicka automatiserade “vi saknar dig”-kampanjer. Till exempel:
Resultat: återaktivera kunder som annars riskerar att försvinna.
Använd automationer för att sälja mer redan innan gästen kommer:
Resultat: högre intäkt per gäst.