Case: Digital marknadsföring och webblösningar

Digital mötesplats för Malmö Live

Skriven av Resultify | 26 januari 2021

Prisbelönt webbsida och digital marknadsföring

För publika verksamheter är det centralt att skapa en själ som genomsyrar varje kontaktyta med omgivningen, både offline och online. Dessutom finns mycket att vinna på att skapa en stark närvaro på nätet och styra kommunikation och försäljning till rätt kanaler. För att åstadkomma detta krävs ett nära samarbete och gedigen kompetens inom den digitala marknadsföringens logik och praktik.

Om Malmö Live

Malmö Live är en evenemangsarena där kulturen står i fokus, för både Malmöbor och besökare utifrån. Kärnan i huset är konsert-, hotell- och kongressverksamheten, men här finns också rum för utställningar, publikföreställningar, caféer, restauranger och ytor för spontana möten och föreläsningar. Huset och kvarteret har som mål att bli Malmös främsta mötesplats.

I korthet:

  • Koncept
  • CMS
  • Grafisk formgivning
  • Digital marknadsföring
  • Löpande månadstjänst

Uppdraget

Malmö Live kom till oss med ett tydligt mål och en tydlig plan för vad de ville göra. Man ville inte bara vara ett traditionellt konserthus med den vanliga verksamheten och målgruppen, utan erbjuda något för alla. Man ville föra in kulturen och den klassiska musiken i alla människors liv, såväl barn som vuxna. Man ville göra skillnad och arbeta för mångfald och jämställdhet, och för att vara en öppen mötesplats där alla får plats. Och vi på Resultify fick äran att följa med på den resan. Vi utvecklade en webbsida och genomförde en aktiv marknadsföring i digitala kanaler. Tillsammans vann vi Svenska Designpriset för bästa webbsida och skapade en mötesplats där alla är välkomna och glädjen sprider sig som likes på nätet. Vårt arbete med Malmö Live har bottnat i en passion och vi har genomfört fokuserade insatser som resulterat i engagerande tävlingar och en mängd andra relationsskapande aktiviteter.

Gå till Malmö Lives hemsida