Förbättrad intern effektivitet med 20% för
Learning To Sleep

 

Bakgrund

Learning to Sleep hjälper människor till ett bättre liv genom sömnbehandling online. Företaget grundades för att kunna erbjuda platsoberoende vård vid behandling av sömnsvårigheter. Idag är Learning to Sleep Sveriges enda digitala sömnmottagning med psykologer specialiserade på sömn. De erbjuder digital vård med snabb och flexibel tillgång till bedömning och behandling av Leg. psykologer.

 

Uppdrag

Learning to Sleep hade stort behov av en ny webbplats med ett användarvänligt och flexibelt CMS. Den existerande webbplatsen krävde kontinuerlig hjälp från teknikavdelningen. Det var komplicerat för marknadsteamet att själva uppdatera innehållet, vilket gjorde det dagliga arbetet kring marknadsföring, sälj och kundservice ineffektivt och långsamt.

Learning to Sleep hade även behov av funktioner som kunde skapa en bättre kundanpassad upplevelse både på hemsidan och i kundresan generellt. Dessutom behövdes ett integrerat system med automatisering för att arbeta mer effektivt med både marknadsföring och försäljning.

 

Lösning

Den bästa lösningen var HubSpot. Med HubSpot är det möjligt att samla webb, CRM, kundservice och marknadsföring i ett och samma verktyg.

Genom att analysera företagets behov, system och arbetssätt skapade Resultify en ny webbplats för Learning to Sleep i HubSpot CMS. Det användarvänliga systemet skulle tillåta marknadsföringsteamet att arbeta självständigt och effektivt med webbplatsens innehåll.

Nästa steg var att implementera HubSpot Marketing Hub – HubSpots verktyg inom marknadsföring och marketing automation – för att få webb och marknadsföring under ett och samma tak. Workflows togs fram för att skapa automatiserade marknadsföringsprocesser och personaliserade kundresor.

Hela projektet sköttes genom att ha kontinuerlig kontakt mellan teamet på Resultify och Learning to Sleep. CTOs både på Resultify och Learning to Sleep kommunicerade ofta direkt med varandra, vilket gjorde det möjligt att snabbt ta fram bästa möjliga lösningar längs projektets gång.

 

Resultat

Hittills ser vi en stor skillnad i effektivitet" säger Mehrnosh Rabiei, Head of Marketing på Learning to Sleep. "Marknadsteamet är inte lika beroende av utvecklarna. Vi kan enkelt skapa, testa och optimera landningssidor – vilket i sin tur har varit en bidragande faktor till att vi sänkt våra annonseringskostnader. Vi får in leads till ett betydligt lägre pris"

Kundservice fungerar också bättre tack vare automatisering. “Det är nu enklare för oss att hantera kundservice. Vi sparar en hel del tid, vilket bidrar till mer effektiv bearbetning och uppföljning.”

Genom samarbete med Resultify och med HubSpots plattform har Learning to Sleep förenklat arbetet kring marknadsföring, sälj och service. Automatiserade processer har frigjort tid och effektiviserat arbetet, och den nya webbplatsen har genererat resultat med hjälp av funktioner som stöttar företagets affärsmål.

Under de första 3 månaderna har Learning to Sleep

  • förbättrat den interna effektiviteten med 20%
  • minskat Cost-per-lead (CPL) med 50%

 

Key Success Factors

För att leverera en lyckad helhet och hjälpa kunden nå sina mål tog Resultify följande steg under projektets gång:

  • Skapade en ny webbplats i HubSpot CMS
  • Implementerade HubSpot CRM och Marketing Hub
  • Implementerade HubSpot Workflows för automatiserad marknadsföring
  • Byggde en custom-modul för ett online Sömntest på nya webbplatsen
  • Hjälpte till med migrering av blogg från Wordpress till HubSpot
  • Genomförde HubSpot Onboarding, utbildade företaget i användning av verktyget


Vi på Resultify är väldigt nöjda med slutresultat och samarbetet. Inför lanseringen av webbplatsen bockade vi av de önskemål som kunden önskade få åtgärdat innan de gick live och det lyckades vi med” säger Nathalie Jai-On, Projektledare på Resultify.

Vi är väldigt nöjda med de resultat som genererats hittills. Vi har dock inte sett all effekt än, utan bara skrapat på ytan av de möjligheter som finns med HubSpot. Det ska bli spännande att implementera fler funktioner och moduler och se vart det kan ta oss. Med det och mycket annat ser vi fram emot ett fortsatt bra samarbete med teamet på Resultify!” säger Mehrnosh Rabiei.

Upplever du själv att du har problem med sömnen? Kolla gärna in Learning to Sleeps hemsida som är fylld med tips och där man också enkelt kan göra sitt egna sömntest.

 

Funderar du också på en ny webbplats? Eller har du behov för effektivisering av processer genom automatiserad marknadsföring? Tveka inte att höra av dig! Fyll i formuläret nedan så kontaktar vi dig.

Läs mer om HubSpot CMS här
Läs mer om att automatisera din marknadsföring här

Kontakta oss så berättar vi mer.

Fler cases/uppdrag

naturbild på blekinge tekniska högskola

BTH ökade sin inkommande trafik med 34% genom smarta kampanjval

Blekinge Tekniska Högskola

Läs mer

Effektivt och flexibelt med HubSpot för

Sana Pharma Medical

Läs mer

Förbättrad intern effektivitet med 20% för

Learning To Sleep

Läs mer
Visa alla