Service Hub - AI där den gör sig bäst!

Service Hub - AI där den gör sig bäst!
6:26

Ni kanske har sett att HubSpot nyligen lanserade den nya Service Hub, som överbryggar klyftan mellan teamen för kundframgång och kundservice genom att föra samman dem under ett och samma hub?

Det bästa är hur de använder AI för att hjälpa dig att förbättra kundupplevelsen för dina kunder i supportledet av kundresan. Och hör och häpna - det är här AI gör sig som bäst!

Föreställ dig en support med oändlig tålamod, teknisk expertis och tydligt språkbruk! 

Service Hub erbjuder ett brett utbud av nya funktioner designade med dig, dina kunder och ditt företag i åtanke. Från funktioner som hjälper representanter att arbeta smartare med mer komplexa frågor som kräver mer uppmärksamhet, till verktyg som är byggda för att skala med ditt team och din verksamhet.
Låt oss ta en titt på några av dem nedan:

  • Help Desk-arbetsutrymme - Hantera chatt, e-post, formulär, telefonsamtal, WhatsApp och Facebook Messenger-kanaler på ett ställe vilket möjliggör effektiv kommunikation.
  • Kompetensbaserad dirigering - Förbättra kundnöjdheten genom att föra fram rätt agent vid rätt tidpunkt. Ge agenter möjligheten att specialisera sig inom en kompetens och utvecklas i sina karriärer genom att svara på kundens frågor baserat på deras kunskaper och intressen.
  • Customer Success-arbetsutrymme - Bemyndiga kontohanterare och kundframgångschefer att hantera sin kundportfölj och prioritera kundkontakter baserat på insikter från det smarta CRM:et.
  • Kundhälsopoäng - Driv customer retention, produktanvändning och identifiera risk för kundförlust genom att använda insikter från kundhälsopoängen.

Översikt över helpdesk-arbetsutrymmet

Om man har följande prenumerationer, med undantag där det anges: Service Hub - Professional, Enterprise

Helpdesk-arbetsutrymmet är en central plats i ditt HubSpot-konto där du och ditt team kan hantera ärenden. Du kan koppla ihop

  • chatt
  • e-post
  • formulär
  • samtal
  • WhatsApp
  • Facebook Messenger-kanaler

till helpdeskverktyget, som samlar din supportprocess i ett enda arbetsutrymme.
Supportagenter (kollegor) i ditt konto kan svara på ärenden, prioritera och organisera ärenden och
effektivare lösa problem för dina kunder.

Observera: Endast superadministratörer och användare med en Service Hub-plats har tillgång till alla funktioner i helpdesken.

Användare med Service eller Sales Access kan fortfarande visa och samarbeta inom helpdesk-arbetsutrymmet. De kommer dock inte att ha tillgång till standardvyer, helpdesk-inställningar och anpassningar. Användare kan endast se ärenden i helpdesken som de har tillgång till.
Det är för allas säkerhets skull. 

Koppla kanaler till helpdesk

Innan du kan börja kommunicera med kunder i helpdesk, koppla kanaler för att skapa ärenden från inkommande meddelanden. När du kopplar en kanal kommer nya inkommande meddelanden att visas i din helpdesk. Om du har valt att migrera befintliga konversationer till helpdesk när du ansluter en kanal kommer även historiska konversationer att visas. på så vis förlorar du ingen data eller konversation. Kunden känner sig bättre hörd och sedd och du och ditt team verkar proffsigare. En win-win!

Customer Success Management (Beta)

Stärk ditt team och främja kundlojalitet med en fullständig överblick över kunden. En viktig roll i företaget är att hjälpa kunder att lyckas. Men att få rätt sammanhang för att skapa en strategi för kundframgång kan vara utmanande – särskilt när dina data finns på flera ställen.

HubSpots arbetsutrymme för kundframgång skapar ett proaktivt och sammanlänkat sätt för våra team att hantera sin affärsportfölj. Och eftersom det är kopplat till HubSpots Smarta CRM, kommer du att ha alla insikter du behöver för att mer effektivt driva customer retention, direkt från start.

Hantera hela din affärsportfölj enkelt och utan strul.

Att hjälpa dina kunder att lyckas kräver sammanhang, och utan en sammanlänkad lösning kan de ansvariga ha svårt att hitta de bästa sätten att leverera proaktivt stöd till kunderna.

Bland de senaste funktionerna i Service Hub finner vi verktyg för att få en överblick över hela ens kundportfölj. På så sett kan vi på ett enklare och effektivare sätt hantera förnyelser, övervaka kundhälsa och agera baserat på dina kunders produktanvändningsdata för att främja användning och öka kundbevarandet.

Med en enda källa till sanning (Läs: bra datakvalitet hämtat från HubSpot CRM) blir det enkelt att generera värdefulla insikter om dina kunder.

Upptäck tillexempel avgörande data om produktanvändning för att ligga steget före potentiella problem innan de inträffar, eller ta en snabb titt på hälsotrender innan din nästa kvartalsmöte.

Med arbetsutrymmet för customer success är det enklare än någonsin att proaktivt tillgodose dina kunders behov, allt på ett ställe. Och att förutse och bemöta kundernas behov i samband med att de uppstår, är ju den bästa supporten man kan ge.

Prioritera din dagliga kundkontakt.

Låt inte dina säljare stå med en oändlig kö av uppgifter och aktiviteter. Det suger livsglädjen ur dem och gör dem mindre produktiva.

Istället, håll dina säljare motiverade från början till slut med detaljerna de behöver för att prioritera kunder efter deras potentiella kundvärde.

I en enda vy får de sammanhanget de behöver för att bestämma sina dagliga sysslor och starta sin arbetsdag utan dröjsmål. Inget mer springa ett halvt steg efter och släcka bränder hela dagarna. Istället kan vi med Service Hub och dess nya funktioner bli proaktiva och se till att det inte uppstår några bränder som skapar stress och missnöje. 

Är du intresserad av att lära dig mer om
Service Hub?

Är du redo att ta din kundservice till nästa nivå med HubSpots nya Service Hub?

Med innovativa AI-funktioner och verktyg som hjälper dig att arbeta smartare och effektivare, är det dags att skapa en sömlös kundupplevelse för dina kunder.

Från helpdesk-arbetsutrymmen som samlar alla kommunikationskanaler på ett ställe till kompetensbaserad dirigering som ger rätt kollega rätt kunskap vid rätt tillfälle - Service Hub är din partner för att maximera kundnöjdheten.

Fyll i formuläret nedan. Let's talk about it!

Kontakta oss så berättar vi mer.