CRO – konverterings­optimering

Optimera din hemsida för konvertering

Optimera din sajt för att driva fler leads och konverteringar. Med konverteringsoptimering, eller CRO som står för Conversion Rate Optimization, anpassar våra experter din webbplats från grunden för att få fler av dina besökare att klicka, boka, ringa, fylla i formulär och köpa av dig.

Något av det mest avgörande för din digitala affär är hur effektivt dina digitala kanaler konverterar leads. CRO (konverteringsoptimering) innebär att vi justerar alla delar av din webbplats så att dina besökare enklare kan konvertera. Vi gör en analys av din sajt och kartlägger konkreta åtgärder som kan öka konverteringsgraden. Det kan röra sig om designjusteringar, att minska laddningstiden för olika sidor, ändra navigeringen i menyn eller placera knappar där dina kunder enklast klickar. 

När din sajt är konverteringsoptimerad kommer den att ha ett tydligt flöde som leder dina besökare dit du vill – kanske till ett formulär, en kontakt-knapp eller beställning av en fylld varukorg. Oavsett om du väljer att själv genomföra förbättringarna, eller tar hjälp av oss på Resultify, kan vi A/B-testa och mäta skillnaden i antalet inkomna leads.

Exempel  på tjänstens innehåll:

R__white_bulletGenomlysning av webbplatsen

R__white_bulletA/B-test och uppföljning

R__white_bulletHandlingsplan med förbättringförslag

R__white_bulletGenomförande och implementering

Är du intresserad av konverterings­optimering?